ПРОГРАМИ


ГОДИШЊИ ПЛАН
РАДА ШКОЛЕ ЗА ШКОЛСКУ
2013/2014. ГОДИНУ

С А Д Р Ж А Ј
I УВОД . . . . . . . . 2
II ОРГАНИЗАЦИЈА ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА ШКОЛЕ 7
III ПРОГРАМИ СТРУЧНИХ, РУКОВОДЕЋИХ И УПРАВНИХ ОРГАНА ШКОЛЕ 17
IV ПРОГРАМИ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА 34
V ПРОГРАМИ ВАННАСТАВНИХ АКТИВНОСТИ . . . 38
VI ПОСЕБНИ ПРОГРАМИ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА . 55
VII ПРОГРАМ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА НАСТАВНИКА И УНАПРЕЂЕЊА ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА . . 62
VIII ПРОГРАМ САРАДЊЕ СА ДРУШТВЕНОМ СРЕДИНОМ . 65
IX ПРОГРАМ ШКОЛСКОГ МАРКЕТИНГА . . . . 67
X ПРАЋЕЊЕ И ЕВАЛУАЦИЈА ГОДИШЊЕГ ПЛАНА
РАДА ШКОЛЕ . . . . . . . .

I УВОД
1. Полазне основе програмирања
2. Материјално-технички и просторни услови рада
3. Кадровски услови рада
4. Услови средине у којој школа ради
5. Примарни задаци усвојени на основу анализе
евалуације извештаја о раду школе

II ОРГАНИЗАЦИЈА ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ
РАДА ШКОЛЕ
1. Бројно стање ученика и одељења, број смена
2. Ритам радног дана, динамика током школске године, класификациони периоди
3. Подела одељења на наставнике и остала задужења из 40-часовне радне недеље
4. Распоред часова наставних и ваннаставних активности
5. Структура 40-часовне недеље запослених
6. Школски календар значајних активности у школи






































III ПРОГРАМИ СТРУЧНИХ, РУКОВОДЕЋИХ И УПРАВНИХ ОРГАНА ШКОЛЕ
1. Програм рада Наставничког већа
2. Програм рада Одељењских већа
3. Програм рада Стручних већа
ПРОГРАМ 1.ЦИКЛУСА
ПРОГРАМ 2. ЦИКЛУСА
4. Програм рада Стручних актива
5. Програм рада Педагошког колегијума
6. Програм рада одељењских старешина
7. Програм рада Савета родитеља школе
8. Програм рада стручног сарадника школе
 9. Програм рада директора школе
10.Програм рада Школског одбора

III ПРОГРАМИ СТРУЧНИХ, РУКОВОДЕЋИХ И УПРАВНИХ ОРГАНА ШКОЛЕ

1. Програм рада Наставничког већа
Динамика
Садржај рада Извршилац
Септембар 
Организација почетка нове школске године
Организација редовне, изборне, допунске, додатне наставе и слободних
активности
Разматрање и усвајање распореда часова
Усвајање структуре 40-часовне радне недеље наставника и стручних сарадника
 Доношење одлуке о извођењу екскурзије и наставе у природи у школској 2013/2014. године Осигурање ученика Организација екскурзије
Разматрање плана стручног усавршавања наставника и стручних сарадника
Разматрање и усвајање
Годишњег плана рада школе за школску 2013/2014. годину
Директор, педагог, стручна и одељењска већа
Октобар 
Разматрање и усвајање Акционог плана за школску 2013/2014. године
Формирање тимова
Разматрање и усвајање плана набавке наставних средстава
Разматрање и усвајање плана самовредновања рада школе
Разматрање безбедносног стања у школи
Разматрање извештаја о реализацији екскурзија
Директор, педагог, стручна већа
Новембар
Реализација оразовно-васпитног процеса и прописаног фонда часова на крају првог класификационог периода
Успех, дисциплина и изостанци ученика
Предлог мера за побољшање успеха
Инклузивно образовање и индивидуални образовни план
Директор, педагог, одељењска већа
Децембар
 Реализација образовно-васпитног процеса и прописаног фонда часова на крају првог полугодишта
Успех, дисциплина и изостанци ученика
Рад одељењских старешина/одељењских заједница и сарадња са родитељиима
Разматрање извештаја о раду стручних органа и ученичких организација у првом полугодишту
Директор, педагог и чланови већа
Јануар
 Анализа посећених часова педагога и директора школе
Организација почетка другог полугодишта Организовање прославе Светог Саве Анализа истаживања:
Корелација успеха ученика на полугодишту IV и V
разреда
Реализација Акционог плана у првом полугодишту шк.2013/2014.
Разматрање извештаја о раду школе у првом полугодишту школске 2013/2014. године Разматрање извештаја о раду директора у првом полугодишту школске 2013/2014. године
Директор, педагог, стручна и одељењска већа
Фебруар
Утврђивање уџбеника, приручника и лектире који ће се користити у наредној школској години Анализа извештаја о самовредновању рада школе
Март 
Реализација образовно-васпитног процеса и прописаног фонда часова на крају другог класификационог периода
Успех, дисциплина и изостанци ученика
Разматрање безбедносног стања у школи
Анализа резултата истраживања:
Оцењивање у нашој школи
Директор, педагог и стручна већа
Мај 
Успех, дисциплина и изостанци ученика за ученике осмог разреда
Организација наставе у природи
Анализа посећених часова од стране педагога и директора школе
Учешће ученика на такмичењима и резултати
Припреме за завршни испит и упис ученика у средњу школу
Педагог,д иректор и одељењске старешине
Јун 
Реализација образовно-васпитног процеса и прописаног фонда часова на крају другог полугодишта
Успех, дисциплина и изостанци ученика
Похвале и награде ученика Избор ученика генерације
 Рад одељењских старешина/одељењских заједница и сарадња са родитељиима
Организација припремне наставе и полагања поправних испита
Разматрање извештаја о професионалној орјентацији ученика
 Разматрање извештаја о раду стручних органа и ученичких организација
Анализа извештаја о самовредновању рада школе
Разматрање и усвајање Школског програма за школску 2014/15. годину
Утврђивање вишкова и потреба наставног кадра за наредну школску годину
Изборни предмети у наредној школској години
Организација наградне екскурзије за најбоље одељенске заједнице
Директор, педагог, стручна и одељењска већа
Август 
Организација припремне наставе и полагање поправних испита
Реализација припремне наставе и резултати поправних испита
Успех ученика на крају школске 2013/2014. године
Разматрање извештаја о прегледу школске документације
Разматрање Календара образовно-васпитног рада у основној школи за школску
2014/2015. годину
Број ученика, број и структура одељења у школској 2014/2015. години
 Разматрање и усвајање поделе предмета и одељења на наставнике и учитеље
Одређивање одељењских старешина, руководилаца одељењских већа, председника стручних већа, записничара и заменика записничара
 Наставничког већа Разматрање извештаја о реализацији
Акционог плана у школској 2013/2014. години
Разматрање извештаја о реализацији Годишњег плана рада у школској 2013/2014. години Разматрање извештаја о раду директора у школској 2013/2014. години

ГОДИШЊИ (ГЛОБАЛНИ) ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА
Наставни предмет: Техничко и информ. образовање Разред: V,VI,VII,VIII
Ред. број
наставне теме
НАСТАВНA ТЕМА / ОБЛАСТ
Број
часова
по теми
Број часова за
обраду
остале типове часова
V разред
I
Увод
4
3
1
II
Саобраћај
8
4
4
III
Графичке комуникације
8
4
4
IV
Информатичке технологије
16
6
10
V
Од идеје до реализације
8
2
6
VI
Материјали и технологије
12
6
6
VII
Енергетика
4
2
2
VIII
Конструкторско моделовање - модули
12
2
10
     
     
     

     

Укупно
72
29
43
     
     
     
     
     
VI разред
I
Увод у архитектуру и грађевинарство
4
4
0
II
Техничко цртање у грађевинарству
8
4
4
III
Информатичке технологије
16
8
8
IV
Саобраћајни системи
2
2
0
V
Грађевински материјали
4
2
2
VI
Енергетика
4
4
0
VII
Техничка средства у грађевинарству
4
4
0
VIII
Култура становања
4
2
2
IX
Техничка средства у пољопривреди
4
4
0
X
Конструкторско моделовање - модули
22
2
20
     
     
     
     
     

Укупно
72
36
36
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
VII разред
I
Увод у машинску технику
2
2
0
II
Teхничко цртање у машинству
8
5
3
III
Информатичке технологије
14
7
7
IV
Материјали
2
2
0
V
Мерење и контрола
2
0
2
VI
Технологија обраде материјала
4
4
0
VII
Maшине и механизми
16
10
6
VIII
Роботика
2
2
0
IX
Енергетика
6
4
2
X
Конструкторско моделовање - модули
16
2
14
     
     
     
     
     

Укупно
72
38
34
     
     
     
     
     
VIII разред
I
Информатичке технологије
16
8
8
II
Електротехнички материјали и инсталације
10
6
4
III
Електричне машине и уређаји
14
7
7
IV
Дигитална електроника
12
6
6
V
Од идеје до реализације - модули
16
4
12
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     







Укупно
68
31
37

Урадили:
Датум предаје: Ненад Станојевић, наставник ТИО
30.08 2014 . године  

IV ПРОГРАМИ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА
1. Редовна настава
2. Изборна настава
3. Допунска настава
4. Додатни рад
5. Припремна настава
6. Библиотека

ШКОЛСКИ БИБЛИОТЕКАР


¥  ЦИЉ
Стручни сарадник – школски библиотекар, својим стручним ангажовањем, доприноси остваривању и унапређивању образовно - васпитног рада у основним и средњим школама, реализујући програм рада прилагођен наставним плановима и програмима. Програм рада школског библиотекара обухвата задатке и послове из области образовања и васпитања, као и библиотечко-информацијске послове из домена културних и уметничких аспеката образовања.
Он подстиче промовисање читања и самосталност ученика у учењу, даје свој пун допринос развоју информационе писмености (медијске и информатичке) за ученике и наставнике, остварује сарадњу и заједничко планирање активности наставника, школског библиотекара и локалне самоуправе, обезбеђује електронске изворе и приступ ка њима, што омогућава ученицима да овладају вештинама налажења и критичког процењивања датих информација и перманентност учења током читавог живота


¥  ЗАДАЦИ
Школски библиотекар, реализовањем задатака и послова из области образовања и васпитања, као и библиотечко - информацијских из домена културних активности школске библиотеке, доприноси унапређивању свих облика и подручја рада, тако што учествује у пословима планирања, програмирања, организовања, унапређивања и праћења рада школе, односно целокупног образовног процеса, као члан школских тимова има задатке: 
  4     развијања и неговања навике читања и коришћења библиотеке код ученика и наставника,
  4     развијања и промовисања правилне употребе свих облика извора информација,
  4     стварања услова за интердисциплинарни приступ настави и електронском учењу,
  4     мотивисања за учење и подстицање на оспособљавања за самостално учење и образовање током целог живота,
  4     сарадње са наставницима, ученицима и њиховим родитељима,
  4     праћења и подстицања развоја ученика у индивидуалним способностима и њиховим склоностима ка интелектуалном, емоционално-социјалном и сваком другом професионалном развоју,
  4     пружања помоћи обдареним ученицима при налажењу и избору одговарајуће литературе, а посебно ученицима који имају тешкоће у учењу и раду, али и оним ученицима који живе у тежим социјалним приликама, сарађујући са њиховим родитељима и релевантним институцијама,
  4     стварања услова за што непосреднији и једноставнији приступ библиотечком фонду и расположивим изворима информација, и развијање индивидуалне стваралачке способности и креативности код ученика,
  4     обезбеђивања приступа програмима који раде на развијању информационе писмености, како би се корисници оспособили за проналажење, анализирање, примену и саопштавање информација, уз вешто и ефикасно коришћење информационо -комуникационих технологија,
  4     припремања и реализовања библиотечког програма намењеног ученицима са посебним потребама и посебним способностима,
  4     вођења аутоматизованог библиотечког пословања (инвентарисање и сигнирање, каталогизација, класификација библиотечке грађе и други послови),
  4     коришћење савреманих облика и метода рада са ученицима,
  4     заштита и чување библиотечко-медијатечке грађе и периодична  ревизија фонда.

u ПЛАНИРАЊЕ И ПРОГРАМИРАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА


1.      Планирање набавке литературе и периодичних публикација за ученике, наставнике и стручне сараднике,
2.      Израђивање годишњег, месечних и оперативних планова,
3.      Планирање и програмирање рада са ученицима у школској библиотеци,
4.      Израда програма рада библиотечке секције,
5.      планирање развоја школске библиотеке и набавка библиотечке грађе потребне за реализацију наставе и образовно – васпитног рада.

v ПРАЋЕЊЕ И ВРЕДНОВАЊЕ ОБРАЗОВНО - ВАСПИТНОГ РАДА


1.      Учешће у изради годишњег плана рада и самовредновања рада установе,
2.      Вођење аутоматизованог библиотечког пословања, са увидом у наставне планове и програме рада школе,
3.      Одабирање и припремање литературе и друге грађе за разне образовно-васпитне активности (теоријска и практична настава, допунски и додатни рад, ваннаставне активности ученика и др.),
4.      Коришћење сазнања и достигнућа савремене науке, научно проверене методе и резултата сопственог истраживачког рада,
5.      Побољшање информационе, медијске и информатичке писмености корисника развијањем  критичког односа према различитим информацијама и изворима сазнања и осећаја за естетске вредности.


w РАД СА НАСТАВНИЦИМА


1.      Сарадња са наставницима на промоцији читања ради задовољства кроз све облике образовно - васпитног рада,
2.      Сарадња са наставницима у припремању ученика за самостално коришћење разних извора информација,
3.      Организовање наставних часова из појединих предмета у школској библиотеци,
4.      Сарадња са наставницима око утврђивања годишњег плана обраде лектире, и коришћења наставничко - сарадничког дела школске библиотеке,
5.      Коришћење ресурса библиотеке у процесу наставе,
6.      Систематско информисање корисника школске библиотеке о новоиздатим књигама, стручним часописима и другој грађи, о тематским изложбама у вези с појединим издањима, ауторима, акцијама и јубилејима, и усмено или писмено приказивање појединих књига и часописа.


x РАД СА УЧЕНИЦИМА


  1. Припрема (обучава) ученика за самостално коришћење различитих извора сазнања и свих врста информација у настави и ван ње,
  2. Систематски обучава ученике за употребу информационог библиотечког апарата, у складу са њиховим способностима и интересовањем,
  3. Пружа помоћ ученицима код учење ван школе и усвајању метода самосталног рада на тексту и другим материјалима,
  4. Пружа помоћ ученицима у припреми и обради задате теме,
  5. Упознаје ученике са методама и техникама научног истраживања и библиографског цитирања,
  6. Ради на развијању позитивног односа према читању и важности разумевања текста и упућивању на истраживачке методе рада (употреба лексикона, енциклопедија, речника и др.) и омогућавању претраживања и употреби свих извора и оспособљавању за самостално коришћење,
  7. Стимулише навикавање ученика да пажљиво користе и чувају библиотечку грађу, да развијају навику долажења у школску и јавну библиотеку и да узимају учешћа у њеним културно - просветним активностима у складу са њиховим интересовањима и потребама (часови библиотекарства и упознавање са радом школских секција; читање, беседништво, стваралаштво, такмичења, квизови о прочитаним књигама, развијање комуникације код ученика и сл.),
  8. Подстиче побољшање информационе, медијске и информатичке писмености ученика, развијањем истраживачког духа и критичког односа према различитим информацијама и изворима сазнања и осећаја за естетске вредности,
  9. Ради са  ученицима у читаоници, у радионицама за ученике, и на реализацији школских пројеката (Здрав живот, Екологија, Толеранција, Школа без насиља, Дечија права и друго).



1.      Учешће на родитељским састанцима ради давања информација о читалачким интересовањима и потребама ученика, ради развијања читалачких и других навика ученика и формирању личних и породичних библиотека,
2.      Остваривање сарадње са родитељима у вези са развијањем читалачких навика ученика.

z РАД СА ДИРЕКТОРОМ,  СТРУЧНИМ САРАДНИЦИМА, ПЕДАГОШКИМ       АСИСТЕНТОМ И ПРАТИОЦЕМ УЧЕНИКА


1.      Сарадња са стручним већима наставника, педагогом, психологом и директором школе у вези с набавком и коришћењем књижне и некњижне грађе, те целокупном организацијом рада школске библиотеке,
2.      Информисање стручних већа, стручних сарадника и директора о набавци нове стручне литературе за предмете, дидактичко-методичке и педагошко-психолошке литературе,
3.      Информисање о развоју медијске и информатичке писмености, и упућивање на критички и креативни однос ученика приликом коришћења извора,
4.      Припрема заинтересованих за реализацију мултидисциплинарних пројеката, изложби, креативних радионица; за организовање књижевних сусрета и других културних догађаја, као и еколошких пројеката и садржаја у којима се апострофира борба против свих облика зависности,
5.      Сарадња око обезбеђивања књижне и некњижне грађе за школску библиотеку коју користе ученици, наставници и стручни сарадници,
6.      Припремање и организовање културних активности школе (књижевне трибине, сусрети, разговори, акције прикупљања књига и завичајне књижне и друге грађе, изложбе, конкурси, обележавање значајних јубилеја везаних за школу и просвету: „Месец књиге, „Светски дан књиге, „Дечија недеља, „Дан писмености, „Дан матерњег језика, Јубилеј школских библиотека и школских библиотекара и др.),
7.      Учешће у припремању прилога и изради школског гласила и интернет презентације школе.


{ РАД У СТРУЧНИМ ОРГАНИМА И ТИМОВИМА


1.      Рад у школским тимовима на изради годишњег и развојног плана школе и школског програма, на реализацији наставе засноване на истраживању – пројектне наставе,
2.      Рад у стручним тимовима у складу са решењем директора,
3.      Рад у стручним тимовима у циљу промовисања школе и прикупљања средстава за обнову књижног фонда.


| САРАДЊА СА НАДЛЕЖНИМ УСТАНОВАМА, ОРГАНИЗАЦИЈАМА,  УДРУЖЕЊИМА И ЈЕДИНИЦОМ ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ


1.      Сарадња са другим школама, школском, народном и другим библиотекама на територији локалне самоуправе, управног округа и Републике Србије по питању размене и међубиблиотечке позајмице,
2.      Сарадња са локалном самоуправом по питању промоције рада библиотеке и школе,
3.      Сарадња са просветним, научним, културним и другим установама (новинско-издавачким предузећима, радио-телевизијском центрима, филмским и позоришним кућама, домовима културе и културно просветним заједницама и организацијама које се баве радом и слободним  временом омладине и другим образовним установама),
4.      Учешће у раду Друштва школских библиотекара Србије и других стручних друштава у локалној самоуправи и Републици Србији.


} ВОЂЕЊЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ, ПРИПРЕМА ЗА РАД И СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ


1.      Припремање тематских библиографија и израда анотација, пописа и скупљања података у вези с наставним предметима и стручно-методичким образовањем и усавршавањем наставника и сарадника, вођење збирки и посебних фондова,
2.      Праћење и евиденција коришћења литературе у школској библиотеци,
3.      Вођење документације о раду школске библиотеке и школског библиотекара – анализа и вредновање рада школске библиотеке у току школске године,
4.      Стручно усавршавање – учешће на семинарима, саветовањима и другим скуповима на којима узимају учешће и школски библиотекари.












¥      ДИНАМИКА РЕАЛИЗАЦИЈЕ ПРОГРАМА БИБЛИОТЕКАРА



Активности/теме


Начин реализације:
Време реализације
Планирање
Израда годишњег програма рада

Састанак са стручним већем наставника српског језика и књижевности и уметности

Састанак са другим стручним већима у школи (по потреби)
Посета градској  библиотеци  ради договора о сарадњи и упознавања са планираним културним активностима народне библиотеке

септембар
Васпитно- образовни рад

Упознавање и учлањивање ученика првог разреда са школском библиотеком

Рад са ученицима (обезбеђивање потребне лектире и друге стручне литературе)

Истраживачка делатност – прибављање информација о ученичким интересовањима (разговор са ученицима)
Праћење ученичких постигнућа

Подучавање ученика да користе Интернет (непосредан рад са ученицима)
Осмишљавање заједно са ученицима како да се унапреди рад библиотеке


Септембар







Септембар -  јун
Сарадња са наставницима, директором, рачуноводственом службом, педагошко- психолошком службом, стручним већима

Састанак са директором и шефом рачуноводства (обезбеђивање средстава за набавку класичних и електронских носилаца информација и школске лектире).

Састанак са стручним већима – договор око набавке нових публикација за библиотеку.

Састанак са Стручним већем наставника српског језика и књижевности око договора за набавку школске лектире.

Септембар
Новембар
Фебруар

Септембар
Октобар
Јун
Септембар
Октобар
Јун
Сарадња са издавачима, институцијама културе, другим школским библиотекама
Успостављање контаката са издавачима
Прикупљање понуда за набавку публикација
Посета школским библиотекама других школа (по потреби)

Септембар -  јун


Библиотечко- информациона делатност

Инвентарисање, класификовање, сигнирање, каталогизација и вођење одговарајуће евиденције и статистике

Септембар -  август
Непосредан рад са ученицима и наставницима (обезбеђивање лектире, проналажење информација)

Септембар -  август
Истраживачка делатност (прикупљање информација о новим издањима књига, стручним часописима и другим електронским носачима информација)

Септембар -  август
Рад на каталогу – ажурирање и сређивање електронског каталога публикација

Септембар -  август
Културна и јавна делатност


Септембар


Новембар


Новембар


Јануар -  фебруар


Март


Април


Мај
Стручно усавршавање
Посета стручним семинарима
Према календару стручног усавршавања које се спроводи у школи
Остали послови
Посета сајму књига у Београду
Октобар

Посета сајмовима књига који се организују у региону
Септембар – јун

Учешће у изради: Годишњег програма рада школе за школску 2013/2014. годину
Септембар

Учешће у изради Извештаја о реализацији Годишњег програма рада за школску 2013/2014. годину
Јун – август

Aжурирање сајта сколе
Септембар – јун
   



V ПРОГРАМИ ВАННАСТАВНИХ АКТИВНОСТИ
1. Одељењске заједнице
2. Слободне активности ученика
3. Ученичке организације
4. Корективни рад са ученицима
5. Екскурзије, излети и настава у природи

ПЛАН РАДА САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ
Годишњи фонд часова: 36 
Руководилац: Ненад Станојевић
СЕПТЕМБАР 
Формирање секције
Историјски разво саобраћаја,саобраћајна средствасредства...
Основна правила кретања пешака
„Како долазим у школу
ОКТОБАР
Правила - прелазак пешака преко коловоза
 Правила - кретање пешака по коловозу
Изглед и значења знакова
 Правила поступања по саобраћајним знасима
НОВЕМБАР
Знаци опасносто
Знаци изричитих наредби
Знаци упозорења
ДЕЦЕМБАР 
Ознаке на коловозу
Саобраћајни знаци које даје овлашћено лице
Правило десне стране
Решавање првенства пролаза-
Правило десне стране
ЈАНУАР 
Првенство саобраћаја у раскрсници
Значење појединих израза и прописа о безбедности саобраћаја
Правила заустављања, паркирања и мимоилажења
ФЕБРУАР
 Правила саобраћаја бицикла и бицикла са мотором
 Правила саобраћаја бицикла и бицикла са мотором
Обавезе према пешацима
Решавање првенства пролаза
МАРТ
Решавање тестова
Практично усавршавање знања и технике кретања бициклиста и пешака
Правила скретања и зауставни пут возила
Уређаји за означавање на возилима
АПРИЛ 
Практично усавршавање знања и технике кретања бициклиста и пешака за ученике ван
секције
Припрема и организација такмичења
Припрема и организација такмичења
Припрема и организација такмичења
МАЈ 
Решавање тестова
Решавање тестова тестова за полагање возачког испита
Практично усавршавање знања и технике кретања бициклиста и пешака
ЈУН
Анализа рада
 Недељни фонд часова 1
Број часова у првом полугодишту 17 Број часова у другом полугодишту 19

VI ПОСЕБНИ ПРОГРАМИ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА
1. Програм професионалне орјентације
2. Програм здравствене превенције

ПРОГРАМ ЗДРАВСТВЕНЕ ЗАШТИТЕ

Здравствена заштита ученика остварује се у сарадњи са педијатријском службом Дома здравља у Смедереву. Редовни систематски прегледи ученика одвијају се уз присуство родитеља. Посебна пажња посвећује се превентивном деловању сузбијања наркоманије тј. употребе психоактивних супстанци, која је све присутнија међу децом школског узраста.

Разред
Садржаји и активности
Облик рада
Извршилац
I – II
Изграђивање самопоштовања
Физичка активност и здравље
Безбедно понашање
Разговор
Демонстрација- вежбе
Одељењски старешина
I - IV
Лична хигијена
Здрава заједница и окружење
Разговор
Одељењски старешина
III – IV
Правилно држање тела
Здрава исхрана
Демонстрација – вежбе
Разговор
Наставник физич. вас.
Одељењски старешина
(лекар и нутрициониста)
V
Одржавање личне хигијене
Пубертет – промене
Штетност пушења, алкохола и дроге
Хумани односи међу половима
Безбедно понашање
Разговор
Одељењски старешина
Педагог
Дом здравља
VI
Алкохолизам, наркоманија и пушење – погрешан избор
Како рећи не дрогама и алкохолу
Брига о телу
Разговор
Предавања
Радионице
Одељењски старешина
Педагог; Општинско саветовалиште за болести зависности
V-VI
Одржавање личне и опште хигијене
Правилна исхрана – основ човековог здравља
Радионице
Предавања
Разговор
Одељењски старешина
Педагог
VII
Хумани односи међу половима
Рад и здравље
Алкохол, дуван и наркотици– штетне последице на млад организам
Правилно коришћење здравствене заштите
Радионице
Разговор
Предавања
Одељењски старешина
Педагог
Наставник биологије
VIII
Превенција болести зависности (пушење, алкохол, дрога)
Заразне и полно преносиве болести
Од радозналости до зависности
Бити здрав
Филм
Радионице
Разговор
Предавања
Одељењски старешина
Педагог,Наставник биологије,
Дом здравља
VII-VIII
Одржавање личне и опште хигијене ,СИДА
Правилна исхрана – основ човековог здравља
Радионица
Разговор

Одељењски старешина
Педагог
Наставник биологије
I-VIII
Систематски прегледи
Лекарски прегл.
Педијатар












































3. Програм превенције малолетничке деликвенције
4. Програм еколошке заштите животне средине и естетског уређења школе
5. Програм заштите ученика од насиља
6. Програм инклузивног образовања

VII ПРОГРАМ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА НАСТАВНИКА И УНАПРЕЂEЊА ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА
1. Стручно усавршавање наставника
2. Унапређење образовно-васпитног рада

1. Стручно усавршавање наставника
 Стручно-педагошко усавршавање наставника и стручних сарадника реализује се кроз:
  Дидактичко – методичко усавршавање
 Усавршавање у ужој наставној области Стручно усавршавање организује се кроз:
 индивидуално усавршавање
 усавршавање у школи
 усавршавање ван школе
ИНДИВИДУАЛНО УСАВРШАВАЊЕ
 Планира се и спроводи самостално, у складу са радним искуством и задацима на којима је појединац ангажован у остваривању целокупне делатности школе. Може бити педагошко- психолошког карактера или везано за област ужестручног рада. Постиже се праћењем новина у
образовно-васпитном раду, преко часописа и стручне литературе, учешћем на семинарима у
оквиру своје струке, припремањем испита за лиценцу и применом савремених облика и метода рада у настави.
УСАВРШАВАЊЕ У ШКОЛИ
Планира се и спроводи за приправнике и наставнике са радним искуством, на нивоу Наставничког,
Одељењских и
Стручних већа, у виду теоријских предавања, држања огледних часова, истраживачког рада и праћењем стручне литературе. Програма стручног усавршавања на нивоу школе:
 Теоријска предавања на нивоу стручних већа
 - Стручна већа друштвено-језичке групе предмета одржаће једно теоријско предавање у току године.
 Реализација огледног часа - чланови Стручног веће разредне наставе одржаће три,чланови Стручног већа природних наука три огледна часа и чланови
Стручног већа друштвено-језичке групе предмета по дваогледна часа у току године. Огледни часови су конкретизовани у плановима рада Стручних већа.
Семинар у школи: За ову школску годину није предвиђено организовање семинара у школи због недостатка финансијских средстава.
УСАВРШАВАЊЕ ВАН ШКОЛЕ
По препоруци Градске интерресорне комисије наставнику трећег разреда треба омогућити
да похађа барем један семинар везан за Инклузивно образовање, како би што адекватније пружио подршку свом ученику и његовим родитељима. Укључивање родитеља у одређене врсте обука такође би било од користи за рад са овим учеником.
Семинари у организацији Министарства просвете за разредну и предметну наставу.
 Семинари које организују Министарство просвете, стручна друштва и удружења.
 Семинари у организацији Министарства просвете за грађанско васпитање.
Семинари у организацији Регионалног центра за стручно усавршавање у Смедереву.
 2. Унапређење образовно-васпитног рада
Стручно усавршавање у школи организоваће се у функцији унапређења образовно- васпитног рада и увођења педагошких иновација:
  рад у групама
 примена активних метода рада у настави
 примена петоминутних испитивања у функцији повратне информације
  примена тимског рада
 истраживачка делатност
 коришћење визуелне технологије у настави Циљеви увођења иновација Подизање нивоа ефикасности наставе уз поштовање индивидуалних разлика међу ученицима; стварање система јединственог деловања на ученике; остваривање корелације међу предметима, чиме се омогућава трансфер знања. Задаци увођења иновација Обнављање, проширивање и продубљивање теоријских знања реализовањем практичних предавања, кроз учење путем открића и путем решавања проблема; размена искуства кроз дискусије о одржаним практичним и огледним часовима; коришћење корелације међу предметима као могућност тимског рада. Кроз ове видове иновација очекује се да се код ученика оствари:
 разбијање монотонија да је сваког дана све исто;
 упознавање различитих метода и техника учења;
 упознавање разних могућности коришћења уџбеника и литературе:
 откривање веза између различитих градива, чиме се омогућује ефикасније усвајање
градива;
 развијање позитивне мотивације за рад, путем дозирања радних задатака, у складу са
способностима и знањима ученика.

VIII ПРОГРАМ САРАДЊЕ СА ДРУШТВЕНОМ СРЕДИНОМ
1. Сарадња са родитељима
2. Сарадња са осталим организацијама и институцијама
3. Програм културних и других активности школе у друштвеној средини

VIII ПРОГРАМ САРАДЊЕ СА ДРУШТВЕНОМ СРЕДИНОМ

1. Сарадња са родитељима Сарадња са родитељима ученика је од значаја за правилно одвијање образовно-васпитног рада, тако да је школа у обавези да програмира сталну сарадњу са родитељима, да их обавештава о напредовању, као и о проблемима са којима се сусреће приликом реализације образовно-васпитног рада. Родитељи су укључени у образовно-васпитни рад школе кроз сарадњу са одељенским
старешинама, педагогом и директором школе. Индивидуални контакт са родитељима Индивидуални контакт одељенских старешина и наставника са родитељима ученика важан
је и обавезан део васпитног деловања. Одељењске старешине одређују време када ће примати
родитеље ("Дан отворених врата") а поред тога остварује се и телефонски и писмени контакт односно комуникација, уколико родитељи нису у могућности да посете школу

2. Сарадња са осталим организацијама и институцијама Да би реализација Годишњег плана рада школе била што успешнија, неопходна је сарадња
са Месном заједницом, ГО Смедерево, Спортским центром у Смедереву, Библиотеком града Смедерева, Домом здравља у Смедереву, Центром за социјални рад у Смедереву, ОУП-ом Смедерево, СП "Ластра" из Смедерева и Националном службом за запошљавање. Такође школа
сарађује са осталим школама у општини, и ван ње, са Канцеларијом за младе у Смедереву, са Центром за културу у Смедереву.

 3. Програм културних и других активности школе у друштвеној средини
 Свечана академија поводом Светог Саве, 27.1.2014. год
 Одељењске прославе Нове године
 Смотра ученичког стваралаштва, у априлу. 2014. године
 Обележавање Дана школе
 Посета позоришним и филским представама, галеријама и музејима, радним
организацијама и другим школама
 Учешће на општинским и градским такмичењима

IX ПРОГРАМ ШКОЛСКОГ МАРКЕТИНГА

 Школски маркетинг има подстицајну вредност за ученике и наставнике који раде у школи. Објављивање успеха ученика и наставника има мотивациону подстицајну вредност за даљи рад успешних ученика и наставника, као и оних који би тек желели да се афирмишу у свом раду, што значајно доприноси унапређењу образовно-васпитног рада у школи.
 1. Интерни маркетинг У школској 2013/2014. години школа ће приказати своју делатност следећим активностима:
 Учешћем у градским манифестацијама и свечаностима.
 Програмом поводом обележавања Светог Саве.
 Изложбама ученичких ликовних и литерарних радова, у учионицама и холу школе.
 Истицањем успеха и дисциплине ученика на крају класификационих периода и
истицањем резултата такмичења ученика.
 Обележавањем Дана школе.
2. Екстерни маркетинг Информације и приказивање делатности школе реализоваће се:
 у средствима јавног информисања – емисијама локалних ТВ станица
 интернет презентацијом школе

X ПРАЋЕЊЕ И ЕВАЛУАЦИЈА ГОДИШЊЕГ ПЛАНА РАДА ШКОЛЕ
Реализација Годишњег плана рада школе спроводи се месечно, израдом месечног плана
скоро свих активности у школи, који садржи: назив активности, време и место реализације и
носиоце посла. Праћење реализације врше стручна већа и активи, сваки у свом домену, и Наставничко веће.
Инструменти за праћење остваривања образовно-васпитног рада су:
 Протокол за снимање часова
 Инструменти за самовредновање рада школе
 Табеларни прикази резултата успеха и дисциплине
      1

Нема коментара:

Постави коментар